درمان نارسایی قلبی
نوشته شده توسط : همیار

علایم نارسایی قلبی در طول هفته‌ها و ماه‌ها متعاقبا ضعیف‌تر شدن قلب و توانایی کمتر آن برای پمپ کردن خون براساس نیازهای بدن ایجاد می‌شوند. نارسایی قلبی در صورت عدم درمان بدتر می شود. رعایت دستورات پزشک بسیار مهم است. اگر شما در شیوه زندگی خودتان تغییرات سالمی را انجام دهید، احساس بهتری داشته و از زندگی لذت بیشتری می‌برید.

شما تنها فردی نمی باشید که مبتلا به نارسایی قلب می‌باشد. افراد بسیاری با نارسایی قلب زندگی می‌کنند. نارسایی قلب یکی از شایعترین علل مراجعه به بیمارستان‌ها در افراد 65 سال یا بیشتر می‌باشد.

سال‌ها طول می کشد تا نارسایی قلب ایجاد شود. در نتیجه اگر شما هم اکنون مبتلا به آن نبوده اما در معرض خطر ابتلا به آن هستید، باید از همین امروز تغییراتی را در شیوه زندگی خودتان جهت پیشگیری از آن انجام بدهید

علت نارسایی قلبی در سالمندان


قدرت قلب در پمپاژ خون به طور طبیعی در نتیجه افزایش سن کاهش می‌یابد که این مورد ارتباط مستقیم با شیوه‌ی زندگی بیمار دارد؛ طبیعی است هرچه زندگی سالم‌تر و با تحرک کافی داشته باشیم قدرت انقباضی قلب حفظ شده و احتمال بروز نارسایی قلب کمتر می‌شود.

عواملی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، بیماری‌های دریچه‌ قلب، بیماری‌های مادرزادی قلب و … می‌تواند با تاثیر بر روی عضله قلب سبب ایجاد نارسایی قلب بشود و عواملی همچون مصرف سیگار، تغذیه نامناسب و چاقی، عدم تحرک، فشار خون بالا و دیابت می‌توانند ایجاد نارسایی قلب را تسریع و تشدید نمایند.

علائم نارسایی قلبی در زنان و مردان


نارسایی قلبی در سالمندان با توجه به میزان نارسایی، طیف متعددی از علایم را شامل می‌شود و ممکن است در سیر زمان، علایم ایجاد یا تشدید گردند.

در افرادی با نارسایی های خفیف ممکن است بیمار در ابتدا هیچگونه علامتی را حتی حین فعالیت تجربه نکند، اما به مرور زمان و تشدید نارسایی علایم ظاهر خواهند شد.

از مهمترین و شایعترین علایم نارسایی قلب می توان موارد زیر را نام برد: آدامه مطلب: https://forouzan.doctor/367





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: